Biztos vagyok benne, hogy Magyarországon még mindig kissé idegenül hangzik a home staging fogalma, pedig tőlünk nyugatra már több évtizede bevált stratégiája a lakáseladások maximális értékesítésének minimális időn belül.
Ebben a bejegyzésben a kezdetek kezdetét, vagyis a home staging fogalmát szeretném alaposabban elmagyarázni, mert sok-sok ember első hallásra azt gondolja, – miután bemutatom pár szóban a szolgáltatás lényegét – hogy valójában „csak egy kis lakberendezés”… pedig ez a lakberendezésnek valójában a szöges ellentéte!!!
Míg a lakberendezés egy olyan személyre szabott szolgáltatási forma, amely során az ügyfél egyedi igényei, neki tetsző stíluskialakítás szerint történik a térrendezés; addig a home staging ezzel szemben éppen ellenkezőleg: egy személytelenítő, vevőközpontú, populáris megoldásokat alkalmazó technika.
Röviden: személytelenítve alakítunk ki egy átlagembernek vonzó hangulatot.
Egy potenciális vevő önmagát akarja elképzelni a lakásban, a saját személyes dolgaival. Ha tele van a lakás „más életével”, nehezebben indul be a fantáziája. Ugyebár a lakberendezéssel pedig éppen az egyedi, személyes elképzeléseket valósítják meg a lakberendezők.
A home stager szakember nem lakberendező, neki az a feladata, hogy külső szemlélőként bemutassa a lakás értékes oldalait, és egy mindenkinek tetsző életteret alakítson ki az eladás előtt. A titok abban rejlik, hogy olyan eladásra kínált ingatlant alakítsunk ki, ahol a vevő el tudja képzelni, hogy ott éljen, megnövelve ezzel az eladás esélyét!
A home stager tehát nem lakberendez, hanem a vevők fejével gondolkodik, megkönnyítve, meggyorsítva így az ingatlanértékesítést! Egy stagelt ingatlan sokkal könnyebben vevőre talál, 10-15%-kal magasabb áron, pedig a költsége a várható eredményhez viszonyítva csekélynek mondható!
Következő bejegyzésemben a home staging alapvetően fontos lépéséről, a festésről, annak megdöbbentő hatásáról fogok írni.