Az átlagos lakást eladók hirdetéseiben káosz van: tudják, hogy fontos az eladandó ingatlan kinézete,
tálalás mikéntje; de nem tudják, hogyan tűnhetnének ki az óriási ingatlanpiacból...
Úgy gondolkodnak, hogy tessék, itt van, ilyen; ha tetszik vedd meg:teljesen a véletlenre bízzák, hogy valakinek
pont ilyen ingatlanra lenne szüksége. Hétről hétre egyre több és több közvetítőt kérnek fel, fizetnek jutalékot és
hirdetést, csak hogy ne maradjanak le, ne vesszenek el a kínálatban.
Más, ingatlant értékesítők viszont pillanatok alatt, jó áron eladják ingatlanukat, és már költöznek is
az újba...
Ezek az utóbbi eladók nem „szerencsések”. Nem „szupermodern” lakást árulnak. Nincs „rengeteg
pénzük” hirdetésekre, és még csak nincs is „jó ingatlanosuk”.
Pontosan ugyanolyan eladók, mint TE.
Az egyetlen különbség: ők pontosan tudják, hogy eladás előtt mit, miért, és hogyan csináljanak… és így az eladási folyamatuk rendkívül gyors, és magas haszonnal záródó lesz.
A telített ingatlanpiac korában mindössze 2 versenyelőny van:
Eladásra felkészítő gyakorlati tanulmányaim alatt megkérdeztem K-L-M-t, a hazai Home Staging mesteremet, hogyan lehetne a közhelyes ingatlanhirdetéseket feljavítani.
A javaslata:
„Abszolút felejtsétek el őket.”
Mónika pontosan tudta, hogy a mai ingatlanhirdetések többsége nem egyszerűen használhatatlan információkkal van tele (káoszt mutató fényképekkel,) hanem egyenesen semmitmondók.
(Kérdezz csak meg akár egy lakáskeresőt, aki 10-20 hirdetésenként talál csak olyat, amelyet meg is nyit, nemhogy felhív… )
Az elmúlt években több száz eladóval beszéltem, ezért ismerem a kihívásaidat:
ingatlan | beruházás | garantált megtérülés |
---|---|---|
70 m2, panel, 12M Ft | br. 175.000 Ft-os eladásra felkészítés | 1.8-2.4 M Ft hasznot hozhat |
100 m2, tégla lakás, 25M Ft | br. 250.000 Ft-os eladásra felkészítés | 3.75 M Ft hasznot hozhat |
130 m2, családi ház, 35M Ft | br. 325.000 Ft-os eladásra felkészítés | 5.25-7 M Ft hasznot hozhat |
Mert felkért ingatlanügynöknek fizetett jutalék helyett annak csak minimális töredékét fekteted be egy maximális hasznot eredményező eladásra felkészítésbe!
A terek funkció szerinti rendezésével, minimális festéssel, esetleg dekortapétázással, bútorrendezéssel, szanálással, dekorálással, hangulat-, előnybemutató fotózással – vevőmágnes ingatlant hirdetsz!